Redarea sănătăţii mentale

Din cartea

„Fericitul Ioan Maximovici, viaţa şi minunile”,

De Pr. Serafim Rose şi Pr. Gherman Podmoşenski

Ed. Sophia, Bucureşti, 2006

Iertaţi-mă că vă răpesc din timp scriind aceste rânduri şi pentru engleza mea nu prea bună, însă doresc să vă împărtăşesc unele lucruri legate de întâlnirile mele cu Fericitul Episcop Ioan. Am fost copleşită de bucurie să aud că nu va mai trece multă vreme până să îi vedem moaştele nestricate. Fă să fie aşa, Doamne !

L-am întâlnit întâia oară când m-a învrednicit Domnul pe mine, păcătoasa, să petrec prima săptămână din Postul Mare în Catedrala din San Francisco, când slujea Fericitul Ioan.

Trebuie să mărturisesc că înţelegeam foarte puţin din ceea ce citea şi din rugăciunile lungi pe care le spunea. Cu toate acestea, în afară de timpul când mergeam la lucru, mi-am petrecut tot Postul Mare fără să ies din Catedrală. Prima săptămână a zburat într-o clipă, într-o asemenea stare extatică eram atunci. Am trăit acelaşi lucru când Fericitul Ioan ne-a vizitat Biserica Acoperământul Maicii Domnului pentru a o târnosi. Nu am vorbit niciodată cu el personal, socotindu-mă nevrednică de a-i ocupa timpul. Nu o să uit niciodată momentele de la înmormântarea sa.

Acum o să vă povestesc două dintre situaţiile în care m-a ascultat, după moartea sa:

1. Sora mea Juliana a rămas în Bătrâna Ţară şi trăia singură în căsuţa noastră. Era singură şi bolnavă, însă nu s-a plâns niciodată de soarta ei. Numai o dată mi-a scris cerândumi să mă rog fierbinte pentru ea, căci simţea că ceva nu este în regulă cu capul ei. Nu se putea ruga şi avea foarte des ameţeli. Avea probleme cu circulaţia şi în cele din urmă a murit de cangrenă.

Am fost foarte necăjită şi mi-am spus: „Ce pot să fac ?” Rugăciunile mele nu ar fi străpuns tavanul, ca să ajungă la ceruri, dar cunoşteam puterea rugăciunilor sfântului nostru episcop. Aşa că am făcut un parastas pentru el şi i-am trimis surorii mele o fotografie de-a sa, cu o notă în care îi spuneam să i se roage şi ea stăruitor, în chiar următoarea scrisoare mi-a răspuns: „Draga mea soră ! Nu-I pot mulţumi îndeajuns Domnului ! Capul meu s-a limpezit de tot! Mă pot ruga ! Mă simt de parcă mâna cuiva le-a îndepărtat pe toate de la mine. Cu adevărat, minunat este Domnul întru Sfinţii lui!”

2. Când m-am pensionat m-am confruntat cu o întrebare: unde m-aş putea duce ca să mă mântuiesc şi să nu pier în vremurile noastre înfricoşătoare ? Pe când eram copilă voiam să merg la mănăstire, însă Domnul m-a îndrumat pe o altă cale. Se părea că acum venise vremea, deşi trecuse mult din viaţa mea, să-mi îndeplinesc vechiul meu vis – dar unde ?

Şi, aşa, trei nopţi de-a rândul am avut acelaşi vis. Mi-a apărut înainte Fericitul Ioan – atât de limpede, de parcă ar fi fost viu. Stăteam tremurând în faţa lui, în vreme ce el îmi arăta clar şi desluşit spre Biserica noastră, a Acoperământului – în a cărei casă parohială locuiesc – şi îmi spunea:

– Aici te vei mântui.

În toate cele trei nopţi am avut întocmai acelaşi vis ! Am renunţat deci să mai visez să plec undeva şi trăiesc fericită aici, făcând curat în biserică şi amintindu-mi mereu de dragul nostru Fericit Arhiepiscop Ioan. Slavă lui Dumnezeu pentru toate ! Vă rog să mă iertaţi pentru că v-am făcut să acordaţi atât de mult din timpul dumneavoastră citirii acestor lucruri.

Blagosloviţi şi rugaţi-vă pentru mine!

Cu dragoste întru Hristos,

păcătoasa Alexandra Kiritis

Los Angeles, California

14 iulie 1982

12 răspunsuri to “Redarea sănătăţii mentale”

  1. ioana lazar Says:

    Mi-as dori tare mult sa pot plati si eu un parastas pentru Sf. Episcop Ioan. Nu stiu cum ar trebui sa procedez insa si mai ales cui sa ma adresez pentru asta.

  2. Scrieti o scrisoare adresata Sf. Ioan Maximovitch in care sa-i expuneti situatia pentu care doriti ajutorul sau si trimiteti-o la adresa:

    Holy Virgin „Joy of All Who Sorrow” Cathedral
    6210 Geary Blvd.
    San Francisco
    CA 94121
    USA

    Cu mentiunea: To St. John, the Wonderworker of Shanghai & San Francisco.

    Cei care o vor primi o vor aseza langa racla sfantului Ioan si sa nu aveti cea mai mica indoiala ca sfantul nu va va raspunde.

  3. Multumesc Cristinei pentru sfaturile si informatiile din acest mesaj. Si eu am o mare problema cu fiica mea si vazand minunile Sfantului Ioan Maximovici m-am hotarat precum a zis Cristina sa-i trimit o scrisoare Sfantului Ioan in care sa-i spun pasul. Minunile Sfantului Ioan nu au intarziat- in doar o saptamana, problema a inceput sa se rezolve. Nu vorbeam cu fiica mea se sapte luni si nici sperante de reluare a relatiilor nu se intrezareau. Ca printr-o minune, zilele acestea fiica mea m-a sunat sa-mi ceara ceva. De atunci a trecut de doua ori pe acasa si suna in fiecare zi .Puternice si mare trecere au rugaciunile acestui Sfant in fata Lui .
    Sfinte Ioan Maximovici roaga-te lui Dumnezeu pentru noi !
    Doamne Ajuta !

  4. Ma rog Bunului Dumnezeu sa ma invredniceasca, ca intr-o zi, sa ma ating si eu de racla cu moastele Sfantului Ioan Maximovici. E un mare facator de minuni, intr-adevar! Iar dvs. Petre, sa va dea sanatate, caci v-a indrumat gandul sa creati acest blog atat de binefacator celor in suferinte trupesti si sufletesti .
    Hristos a Inviat !

  5. Citesc comentariile dumneavoastra si ii multumesc Domnului ptr. faptul ca ni l-a facut cunoscut pe Sf. Ioan Maximovitch…Pe mine m-a ajutat Sf.Ioan la un examen desi am citit Viata si minunile sale abia atunci.I-am citit Acatistul timp de vreo 3 zile si m-a ajutat!!!
    In legatura cu adresa data de Cristina, atunci cand trimitem scrisoarea atasam si o suma de bani?…Si scrisoarea trebuie scrisa in engleza sau se poate si in romana?… Multumesc! Doamne ajuta!

  6. Slava lui Dumnezeu!
    Saptamna aceasta m-am intors(impreuna cu fiica mea) din pelerinaj la moastele Sfantului Ioan Maximovici din San Francisco. Adevart este: desi a murit, Sfantul Ioan Maximovici viu este !!!

    Anca,
    atunci cand rugandu-te la Sfantul Ioan Maximovici ai trecut examenele, ai facut acest lucru in romaneste si nici nu ai platit nimic. Ai simtit asadar ajutorul sfantului, oricum . Daca scrisoarea va fi scrisa in engleza ii va ajuta pe cei care o vor primi sa inalte si ei alturi de tine o rugaciune astfel incat aceasta va fi si mai puternica . La fel daca adaogi si ceva bani.

  7. Multumesc pentru raspuns Camelia…Doamne ajuta!

  8. Nicusor M. Says:

    Un mare sfant. De cand am citit cartile despre sfantul Ioan, am inceput sa am o mare evlavie, mai mult decat atat corespondez cu parintele Peter de la Catedrala din San Francisco unse se gasesc sfintele sale moaste.

    Este un sfant grabnic ajutator. Ii simt ajutorul si sprijinul pe care mi-l da.

    Am o mare dorinta de a ajunge la San Francisco sa-i pot saruta sfintele sale moaste.

    Desi a murit este viu.

    Doamne ajuta.

    Nicusor
    Brasov-Romania

  9. Si eu i-am trimis doua scrisori sfantului Ioan in San Francisco si mi-a raspuns la ambele.La prima dupa aprox. 6 luni dar la fix spre a scapa de o operatie nepotrivita iar la a doua dupa
    aprox. o luna…scrise numai in romana pt. cei care isi fac griji.

  10. Legat de sanatatea mentala sigur sfantul e grabnic ajutator …cand am avut probleme mari cu o depresie f.f. f. urata un parinte a mijlocit pt mine chiar in acea perioada(fiind intr-un pelerinaj) si intr-o luna am putut incepe serviciul…reactionand foarte bine si rapid la tratamentul medicului neuropsihiatru.

  11. Doamne ajuta.
    Acum am dat peste acest site si va rog fratiilor voastre de se poate spune cu exactitate cam ce sume ar trebui pusa pt un astfel de parastas ,eu nu am trimis niciodata si am probleme ff mari si as dori sa trimit dar nustiu cum se procedeaza,,,cer iertare de va deranjez…

Lasă un răspuns

