Fericitul Ioan în Franţa – (29) Îndepărtarea unui neg


„Fericitul Ioan Maximovici. Viaţa şi Minunile”,

Editura Sophia,

Bucureşti, 2006


Iată încă un caz deosebit. Helen Pavlova, pe când era încă domnişoară, ţinea mult la Fericitul Ioan. Odată, pe când acesta trăia, Helen a venit la mine, spunându-mi:


– Tanti Zina, am un neg pe călcâi de care nu pot scăpa decât cu operaţie. Dar mi-e frică să mă operez. Iar mâine trebuie să mă duc la spital pentru acest lucru. Totul este aranjat, dar nu vreau să merg, pentru că mi-e frică.


– De ce nu 1-ai rugat pe Fericitul Ioan să se roage pentru tine, şi atunci te-ai fi dus liniştită să te operezi ? am întrebat-o eu.


În simplitatea ei copilărească, ea s-a rugat chiar atunci şi în locul unde se afla. Nu i-a cerut ca operaţia să reuşească, ci pur şi simplu să nu se opereze deloc. Nici măcar nu i-a scris, ci pur şi simplu i-a cerut în gând ajutorul. Şi în acea clipă negul i-a dispărut şi nu i-a mai apărut niciodată. Aşa, pur şi simplu ! Si nu a mai trebuit să se opereze!


Tot fetei acesteia i-a prorocit Fericitul Ioan că se va mărita cu un preot, că va fi o matuşka.


Când a venit ultima oară la noi, ea s-a dus la el chiar înainte să plece, a vorbit mult timp cu el şi apoi l-a întrebat:


– Pot să mă mărit cu un francez tânăr, drăguţ, care îmi face curte acum?


Fericitul Ioan şi-a înclinat capul într-o parte, a zâmbit ca un copil, cum făcea el, şi a spus:


– Tu o să fii o matuşka.


A tăcut apoi pentru o vreme, după care a adăugat:


– Numai că o să te măriţi cu un rus.


Şi, într-adevăr, în curând ea a devenit o matuska.

Lasă un răspuns

