Fericitul Ioan în Franţa – (22) Fiul meu Vladimir


„Fericitul Ioan Maximovici. Viaţa şi Minunile”,

Editura Sophia,

Bucureşti, 2006


Cu puţin timp înainte de a pleca, Fericitul Ioan mi l-a încredinţat pe orfanul său iubit, Vladimir, căruia îi era oficial tutore. Cu mult timp în urmă îmi spusese:


– Micul Vladimir ar putea fi salvat dacă ar avea o familie.


Atunci nu a mai adăugat nimic, dar am înţeles cu inima şi intuiţia că voia să spună, de fapt, că ar trebui să-1 primesc ca fiu al meu. Şi de atunci am păstrat acest lucru în inimă, ca pe cea mai de preţ dorinţă. Şi iată că ultima dată când a fost la noi mi-a spus să iau băiatul şi să-i scriu când am greutăţi sau când am nevoie de ceva, iar el mă va îndruma cu sfatul său. Însă după puţin timp Fericitul Ioan a răposat şi pentru mine totul a devenit foarte greu, fiindcă nu aveam cui să-i cer ajutorul.


Micuţul Vladimir a fost primit fără tragere de inimă şi prietenie la mine în familie, fiindcă şi mama, şi unchiul meu erau în vârstă şi li se părea că este peste puterile lor. Acest lucru, bineînţeles, nu promitea nimic bun şi de la început au apărut tot felul de greutăţi. Mama credea că era prea mult pentru ei şi că şi pentru mine era un motiv de prea multe griji, în general, bietul Vladimir se găsea într-o situaţie foarte grea, însă nici eu, din păcate, nu eram într-una mai bună. Eram prinsă între ciocan şi nicovală şi trebuia să am grijă să nu stârnesc pe nimeni. Situaţia aceasta a început să-mi facă probleme de sănătate, am devenit nervoasă şi este puţin spus că îmi era foarte greu. Simţeam că acţionez după inima şi conştiinţa mea, inima fiindu-mi îmboldită de Fericitul Ioan. Dar toată lumea îmi dădea sfaturi care se băteau cap în cap, pe care nu le puteam urma. Şi dacă nu făceam ca ei, atunci apăreau alte probleme, în cele din urmă, am ajuns într-o asemenea stare, încât mi se părea că, dacă nu o să mă ajute Fericitul Ioan, nu o să mai fiu în stare să continuu.


Şi aşa, odată mi-am petrecut toată noaptea plângând şi rugându-mă la Fericitul Ioan. În cele din urmă i-am spus:


– Uite ce e, Fericite Ioan, dacă nu vii să mă binecuvântezi să continuu aşa cum simt eu că este cel mai bine, ca să nu fiu zăpăcită de toţi sfătuitorii aceştia, neştiind ce hotărâre să iau, atunci o să trebuiască să abandonez această lucrare Dumnezeiască şi nu ştiu ce o să se întâmple cu săracul Vladimir.


Spre dimineaţă am adormit şi am avut un vis: cineva sună la uşă şi eu alerg să deschid deoarece cred că este Fericitul Ioan. Deschid uşa şi într-adevăr, chiar el este! Intră pe hol. Uşa de la bucătărie se deschide şi de acolo se uită mama, unchiul şi Vladimir. însă Fericitul Ioan nu îi bagă în seamă. Vine direct spre mine. îi cad la picioare şi mă binecuvântează. Apoi mă ridic, iar el pleacă.


M-am trezit când suna soneria de la uşă. Am sărit din pat şi am deschis. Poştaşul mi-a adus un colet, pe care 1-am deschis, şi am văzut o revistă în limba engleză, The Orthodox Word (nr. 11, 1966, închinat în întregime Arhiepiscopului Ioan). Pe copertă era o fotografie cu un cimitir acoperit de zăpadă şi printre cruci umbla Fericitul nostru Ioan, întocmai aşa cum îl văzusem în vis. Iar pe copertă era scris de mână, „Pentru Zina”.


Am fost atât de încântată de acest lucru şi copleşită de o bucurie atât de mare în lucrarea mea grea ! Începând din acea zi am luat hotărârea să nu îmi mai pese de părerile oamenilor şi să mă las îndrumată numai de ceea ce simte inima mea. Şi Dumnezeu m-a ajutat prin rugăciunile Dreptului din ceruri.


Ca să fiu sinceră, trebuie să spun că nu i-am simţit niciodată lipsa, încă de la prima lui plecare, când ne-a spus în scurta sa predică, în biserică, că nu este depărtare între cei care îşi întemeiază viaţa pe singurul lucru de trebuinţă şi au astfel unime sufletească. Şi, chiar şi după ce a murit, îi cer ajutorul Fericitului Ioan ca unui om viu, iar el îmi dă de ştire mereu că este prin apropiere, că mă aude şi că mă ajută.

Lasă un răspuns

