Fericitul Ioan în Franţa – (11) Răspunsuri la întrebări nerostite


„Fericitul Ioan Maximovici. Viaţa şi Minunile”,

Editura Sophia,

Bucureşti, 2006


De foarte multe ori voiam să-i pun Fericitului Ioan mai multe întrebări, însă nu reuşeam niciodată să fac acest lucru în timpul zilei, pentru că după Liturghie ori era ocupat cu câte ceva, cu parastase, ori îl suna cineva la telefon, ori pur şi simplu urca în chilie şi nu voiam să-1 deranjez. Astfel se ducea toată ziua şi noaptea, când venea el şi era momentul potrivit să-i pun acele întrebări fără să-1 deranjez, spre părerea mea de rău, uitam întrebările.


Şi gândiţi-vă numai! în vreme ce mânca, aplecat deasupra farfuriei, bucurându-se de supă sau de altă mâncare care îi plăcea, pe nesimţite, ca şi cum nu mi s-ar fi adresat mie, ci lui însuşi, începea să vorbească. Iar eu ascultam şi mă minunam: dragul nostru Fericit Ioan răspundea încetişor la toate întrebările mele, pe care voisem să i le pun şi cărora nu le dădusem glas, ci doar mă gândisem la ele!

Lasă un răspuns

