Ajutor pentru găsirea unui soţ

„Fericitul Ioan Maximovici, viaţa şi minunile”,

De Pr. Serafim Rose şi Pr. Gherman Podmoşenski

Ed. Sophia, Bucureşti, 2006


Vreau să dau mărturie înaintea credincioşilor creştini – ortodocşi că Arhiepiscopul Ioan, deşi a murit, este viu pentru toţi cei ce se roagă lui cu credinţă, ca şi cum ar trăi încă.  În vremea vieţii sale îl consideram un sfânt şi, deşi ştiam puţine lucruri despre el, credeam în rugăciunile sale şi îi ceream să se roage pentru mine în momentele importante din viaţa mea. Când a murit, am simţit imediat nevoia de a mă ruga lui şi adeseori, în timpul slujbelor din catedrală, coboram în criptă şi citeam Psaltirea pentru el, cum făceau mulţi alţii. Pe vremea aceea mulţi oameni obişnuiau să-şi arate  respectul şi dragostea pentru el citind cu voce tare Psaltirea, vechi obicei cucernic, aproape uitat azi – cititul Psaltirii pentru morţi. Era foarte înduioşător să vezi o bătrână cu o lumânare în mână, stând cu teamă şi respect înaintea analogului, în faţa unei cărţi mari, vechi, deschise, pronunţând cu grijă cuvinte lungi şi complicate din Psaltirea Slavonă, cuvinte uneori neînţelese de nimeni. Dar cel puţin le înţelegea sfântul care le auzea şi era mulţumit că un suflet viu se nevoia pentru el. Mulţi oameni obişnuiau să vină acolo şi să stea liniştiţi şi smeriţi, aştepând răbdători să le vină rândul la citit, ascultând cuvintele solemne care se refereau mai mult la lumea de dincolo, de unde asculta Fericitul, decat la noi cei de aici, de jos. (La scurtă vreme după aceea noul episcop a oprit aceasta printr-un ordin, de teamă ca oamenii să nu folosească cititul drept scuză ca să plece de la slujbele ţinute de el; acum nu mai citeşte nimeni acolo).


Odată m-am dus acolo şi am citit mult timp, până ce nu mai rămăsese nimeni cu mine. M-am uitat împrejur şi am văzut că nu mai urmează nimeni. Eram singur cu Fericitul! Şi atunci ceva mi-a atins profund inia şi am început să plâng. Am căzut pe mantia care îi acoperea racla dragă. Şi apoi mi-am dat deodată seama că, de vreme ce el este viu cu Domnul şi de acolo ne aude, pot să-i cer şi eu să mă ajute în nevoile mele. Şi am început să mă rog cu sârguinţă pentru sora mea, care voia foarte mult să se mărite, însă din cauză că fusese bolnavă mulţi ani nu reuşea să-şi găsească un soţ aproape de sufletul ei. La scurtă vreme s-a terminat sus slujba şi au coborât să închidă cripta şi am plecat.


Aceasta a fost Duminică noaptea. A doua zi, seara, sora mea mi-a spus că a întâlnit un tânăr şi simte că se plac unul pe altul. Curând a urmat nunta, apoi un copil şi deja de câţiva ani trăiesc fericiţi împreună. Însă remarcabil este faptul că s-au cunoscut exact atunci când eu mă rugam Fericitului Ioan pentru acest lucru.

Timothy Gorokov

Salinas, California

Mai 1969

5 răspunsuri to “Ajutor pentru găsirea unui soţ”

  1. citesc din viiata Sfantului si ma minunez.Mi-as dori sa pot ajunge spre inchinare la racla cu sfintele lui moaste.Rog pe bunul Dumnezeu ca prin mijlocirile acestui mare sfant sa plineasca si coia lui intru mine.

  2. as vrea sa aflu ce rugaciune trebuie rostita pentru ca Dumnezeu sa ne scoata in cale jumatatea mult asteptata :)

  3. iertati si va multumesc

    • Draga Ioana,

      Daca ai ajuns aici, nu pot decat sa iti recomand sa te rogi Sf. Ioan Maximovici, citindu-i acatistul. Desigur, te poti ruga si Maicii Domnului.
      Dumnezeu sa te ajute!
      Petre, administrator blog

  4. cum recunoastem cand cel intalnit este adevaratul EL ? putem place mai multi oameni in acelasi timp, dar cand alesului imi e greu sa-i vorbesc despre ceea ce simt ce sa fac ?el nu zice nimic , eu nici atat, ne uitam doar unul la altul… daca e doar o dorinta de-a mea sa ma placa ?

Lasă un răspuns

